שיווק ויראלי ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד משגרת היום שלנו. מיליוני אנשים ברחבי העולם, נכנסים מדי יום לרשת חברתית כזו או אחרת שהם רשומים בה כדי לראות מה חדש, מעניין, מצחיק או שחשוב לדעת. כמו כן, מדי יום מצטרפים לרשתות החברתיות עוד ועוד גולשים חדשים שהופכים להיות משתמשים פעילים. היות וכך, שיווק ויראלי ברשתות החברתיות הוא בין השיטות הנפוצות כיום למטרת פרסום עסק או קמפיין מיוחד.

כבר שנים, האינטרנט מהווה פלטפורמה חזקה למטרות פרסום, ונכון להיום הוא הדרך הזולה ביותר וגם הכי משתלמת לפרסם את העסק, בעוד שמספר הצופים בטלוויזיה יורד עם הזמן. כיום, הדור הטכנולוגי מחפש מידע דרך האינטרנט, ולרוב מוצא אותה ברשתות החברתיות, שבהן יש לכל אחד את הכוח להשפיע ולשנות, ולקבוצה גדולה של משתמשים מכל קצוות העולם יש את האפשרות להתאגד ולחולל מהפיכות; דוגמאות למקרים כאלו כבר ראינו בעבר, גם בישראל שדרשה מהפיכה כלכלית וחברתית. המאפיינים האלו של הרשתות החברתיות, ובפרט של פייסבוק, הופכים שיווק ויראלי לפופולארי יותר מתמיד, והשימוש בו משיג את התוצאות המבוקשות.

אם כן, שיווק ויראלי התחיל את צעדיו כאשר הרשתות החברתיות הפכו לזירה שבה מתרחשים שינויים, באופן מהיר במיוחד, וכזו שבה הגולשים מעבירים חלק גדול מהזמן הפנוי שלהם. עסקים החלו להזרים סכומים קטנים מתקציב הפרסום שלהם לטובת שיווק ברשתות החברתיות, ועם הזמן הסכומים האלו גדלו, עד שמרבית מהתקציב, אם לא כולו, הופנה לרשתות החברתיות ופחות לאמצעי תקשורת כמו רדיו וטלוויזיה. זהו המצב נכון להיום, ומרבית העסקים יודעים שהם ימצאו את הרווחים שלהם בעיקר מהרשתות החברתיות, ובעיקר מפייסבוק, שהצליחה להביא לירידה בפרסום בגוגל.

שיווק ויראלי
שיווק ויראלי היא הדרך החדשה לעשות כסף

שיווק ויראלי בכל אחת מהרשתות המובילות

  1. פייסבוק: הרשת המובילה ביותר היום היא פייסבוק, ובה אפשר ליצור עמוד רשמי  (PAGE) ודרכו ליצור אינטראקציה עם המשתמשים ברשת. כמו כן, פעילות בעמוד נצפית בתוצאות מנועי החיפוש, מה שמשפיע על מידת החשיפה. כאשר דף זוכה לתנועה רבה ועדכונים קבועים, הוא מופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. בעמוד אפשר להוסיף קישורים, לפרסם תמונות ועוד, והכל באופן חופשי למדי. בנוסף, פייסבוק מציעה בנייה וניהול של קמפיין פרסום בתשלום שכבר הוכח כיוצר תנועה.

  2. לינקד אין: רשת עסקית המובילה ביותר בעולם, שבה אפשר ליצור קשרים עסקיים, בניגוד לפייסבוק שנועדה למטרות חברתיות בעיקר.

  3. טוויטר: רשת חברתית שבה יש הגבלה למספר תווים בכל פוסט, מה שמאלץ את המפרסמים להיות עניינים ולבחור את היטב את המילים. הגבלת התווים עונה לצורך של אנשים למצוא מידע קצר וענייני, בלי הרבה "מסביב"

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post