בתים

מה זה בעצם אומר משכנתא הפוכה לצעירים?

כולם מדברים על משכנתא הפוכה לצעירים, אבל רגע לפני שאתם יוצאים לבדוק את הנושא – כך תדעו אם מדובר בפתרון שיכול לעבוד עבורכם

גבר סוגר ארגז
משכנתא הפוכה לצעירים היא פתרון נפוץ כאשר לא עומדים בקריטריונים למשכנתא רגילה.

את המילה משכנתא אין כנראה צורך להציג. כולנו מכירים היטב את השלבים העיקריים בדרך לרכישת דירה, שמתחילים בגיוס הון עצמי וממשיכים בלקיחת הלוואה. אלא שלמרבה הצער, כדי לקבל משכנתא במסלול הרגיל יש לעמוד בקריטריונים שונים ולקבל הצעה שמתאימה לצורכי שני הצדדים. מצב כזה מקשה על חלק מרוכשי הדירות לקבל את ההלוואה הנדרשת להם, ולכן הם נדרשים לחפש פתרונות אחרים. משכנתא הפוכה לצעירים הפכה לאחד מהפתרונות הנפוצים במקרה כזה.

משכנתא הפוכה לצעירים – מה זה ומה כדאי לדעת בנושא?

אם משכנתא רגילה נלקחת לצורך רכישת דירה, משכנתא הפוכה מיועדת למי שיש בבעלותו דירה. המטרה היא להשתמש בדירה כערבון לקבלת ההלוואה הנדרשת, לצורך תשלומים שמיועדים לסילוק חוב, תשלום בעבור קנייה גדולה ועוד. ומה המשמעות של משכנתא הפוכה לצעירים? הכוונה היא בדרך כלל לדרך שבה ההורים יכולים לעזור לילדיהם שמעוניינים לרכוש את דירתם הראשונה. דירת ההורים יכולה לשמש כערבון לצורך ההלוואה, כך שהילדים יוכלו לרכוש את הדירה שהם רוצים – גם אם הם אינם עומדים בתנאי הבנק לצורך קבלת משכנתא רגילה.

האם זה אומר שההורים למעשה מאבדים את הבעלות על הנכס?

ממש לא. הדירה משמשת אך ורק כערבון, וההורים נשארים הבעלים על הנכס. מה שאומר שביכולתם להתגורר בו, להשכיר אותו וכדומה. 

האם ניתן להשתמש בכל דירה עבור משכנתא הפוכה לצעירים?

הדירה צריכה להיות נטולת חובות ובבעלות מלאה של מבקש ההלוואה. בנוסף, יילקחו בחשבון גם מאפיינים נוספים כמו גיל ומצב רפואי, כדי להימנע ממצב של לקיחת הלוואה ללא יכולת להחזיר אותה. בדומה לכל משכנתא, יש לשים לב גם למסלולים השונים שיוצעו לכם, להשלכות של פירעון מוקדם ולתנאים מרכזיים נוספים. כך שמומלץ שלא להתחייב לאף מסלול לפני שקוראים את כל התנאים, מבינים אותם לעומק ומקבלים החלטה מושכלת שמתאימה לצרכים ולהעדפות שלכם. עם משכנתא הפוכה לצעירים, הדרך לדירה מתקצרת.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post