חברות סליקה באינטרנט – תחרות קשה

 

מאז שהשימוש בכרטיסי אשראי הפך לדרך המרכזית בה מקיימים קשרי מסחר: מכירה ורכישה, התחילה להיות תחרות גדולה גם בחברות סליקה באינטרנט, ולא בכדי. רוב העסקאות היום מתקיימות דרך חברות סליקה באינטרנט וזאת משום שאנשים מבלים יותר ויותר זמן מול מסך המחשב וכך כמעט כל פעולה של מכירה ורכישה מתבצעת דרך האינטרנט: החל מקניות בסופר, רכישת בגדים חדשים, כרטיסי טיסה לחוץ לארץ ואפילו נופשונים בארץ. יתרה מכך בגלל שפעולות דרך המחשב הן זריזות יותר ויוצרות תחושה של שליטה במה שמתרחש, הרבה אנשים מעדיפים את הרכישה הישירה באמצעות חברות סליקה באינטרנט.

ככל שפעילות חברות סליקה באינטרנט עולה, כך גם עולה התחרות בינהן. כל אחת מהן רוצה למקסם את מעגל הלקוחות שלה, להיות הכי מבוקשת והכי חזקה בשוק ולכן הן יוצאות במבצעים שונים ומקפידות כל הזמן על תחזוק שוטף של המערכות שלהן ומתן השירות הטוב ביותר. כך למשל יתחרו בינהן על פלח השוק: בין לקוחות עסקיים ללקוחות פרטיים. הן ידאגו לתת ללקוחות חזקים שלהם מכירים טובים על פעולות הסליקה ויתנו להם שירות טוב יותר מאשר ללקוחות אחרים. עם זאת, הן יפעילו מקורות של תמיכה טכנית מסביב לשעון כך שלא היה מצב בו מישהו מעוניין לבצע עסקה ויש תקלה טכנית והוא לא יכול לבצע אותה.

חברות סליקה באינטרנט מחזיקות מערך חזק ומלוטש של אנשים שיווק ומכירות כך שידעו לשווק ולמכור את השירותים שלהן ויגרמו ללקוחות להעדיף חברה מסוימת על פני אחרת. חלק מתרגילי השיווק שלהן נעשים באמצעות פרסומות שהן מפיצות באינטרנט או אפילו בפנייה ישירה לגורמים שונים בחברות אשר מחליטים ממי לרכוש שירותי סליקה. יש חשיבות מרבית להחזקת מחלקת הונאות על מנת שככל שיעשה שימוש פסול בכרטיס אשראי של פלוני, יהיה אפשר לתפוס את הפעולה כמה שיותר מהר ולבטל את העברת הכסף. לפיכך, כפי שסופר לעיל, מושקעת מחשבה רבה בניהול חברות סליקה באינטרנט משום שכל אחת רוצה להביא למיקסום הפוטנציאל של עצמה ולהתקשר עם כמה שיותר לקוחות.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these