ביטוח מקצועי | ביטוח אחריות מקצועית | ביטוח אחריות מקצועית רפואית

ביטוח מקצועי | ביטוח אחריות מקצועית | ביטוח אחריות מקצועית רפואית

 

ביטוח מקצועי הוא ביטוח שנועד בכדי לכסות נזקי גוף או עבור רכוש של צד שלישי. אם נגרם נזק לצד שלישי משום הפרה של חובה מקצועית אשר נעשתה בתמימות, וזה נעשה עם רשלנות או עם טעות כלשהי של המבוטח וזה נעשה במסגרת מקצועו של המבוטח.

התביעה אשר נעשתה בגין אותה רשלנות נעשתה פעם ראשונה במהלך תקופת הביטוח, ואילו האירוע הביטוחי קרה לאחר התאריך הרטרואקטיבי שנקבע בפוליסה.

הכיסוי הקיים בפוליסה אינו מוגבל לאירועים תאונתיים.

 

ביטוח מקצועי הוא למשעה ביטוח שמיועד עבור אלה שעובדים במקצועות חופשיים ועלולים להיות חשופים לתביעות של המטופלים שלהם אשר טוענים שנעשתה כלפיהם רשלנות מסוימת.

מקצועות חופשיים כמו רופאים, אדריכלים, מתווכים, מתרגמים, רואי חשבון, ועוד מקצועות מהסגנונות הללו להיות להיות חשופים לכך.

 

ואכן כיום ישנה מודעות אשר הולכת וגוברת בקרב האנשים המטופלים, והיא הגשת תביעות נגד המטפלים כמו רופאים או נגד המוסד הרפואי, ובכדי שהמטפלים ימנעו מעצמם את כל התביעות הלו אזי ישנו ביטוח מקצועי שנועד בדיוק לשם ההגנה המלאה על אותם אנשי מקצוע.

גם כאלו אשר עוסקים ברפואה אלטרנטיבית, קוסמטיקאים, מדריכי ספורט, וכן עוד מקצועות אשר בהם המטפלים חשופים לתביעות של לקוחותיהם.

 

ביטוח מקצועי הוא ביטוח אשר כל אדם שעוסק במקצוע חופשי מומלץ וכדאי עבורו שירכש ביטוח זה משום שהצורח לכך הוא צורך חיוני.

הביטוח מקצועי מאפשר לבעל העסק לעסוק במקצוע שלו ללא חשש מתביעות שונות שיכולים לקיים נגדו. הכיסוי הביטוחי ניתן עד גובה של גבול האחריות המוסכם עם חברת הביטוח ואשר נקוב בפוליסה.

למעשה הביטוח מכסה את האחריות המקצועית החוקית של המבוטח אשר נוסעת מהפרת חובה מקצועית שיתכן ונעשתה מרשלנות בתמימות.

 

ואכן ישנם סוכנויות ביטוח רבות וכל אחד מהם יעניק ביטוח בתחומים רבים, כמו כן ישנם גם פתרונות ביטוחיים שהם ייחודים וחדשניים.

 

לביטוח מקצועי אין תנאים ועל כן ניתן למצוא הבדלים ניכרים שקיימים בין תוכניות הביטוח השונות, על כן חשוב שתבדקו מהי התוכנית ביטוח המומלצת עבורכם.

כמו כן בעת רכישה של ביטוח מקצועי כדאי גם להתאים את את ההתקשרות הנכונה כלומר ההתנהלות עבור אותם מקרים שבהם מבוטח מתכנן פעילות בחו"ל וכיוצא בזה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these