שיווק כדרך חיים

שיווק הוא דרך לקדם כל תחום בחיים. אנו רגילים לחשוב על המושג שיווק כמשתייך לתחום הכלכלי וקידום מכירות, אך למעשה אנו עוסקים בשיווק בתחומים רבים ושונים. אפשר למשל לשווק רעיונות ואידיאולוגיות, אפשר לשווק ראייה פוליטית או מפלגה – בכך עוסקים מומחים בתחום והם תורמים את הידע שלהם למסע בחירות. שיווק של רעיון יכול להיות בתחום של העברת מסר לגבי זהירות בדרכים, מניעת עישון או יישוב הנגב והגליל. כל רעיון אפשר לשווק. למעשה אנו עוסקים בשיווק אישי בחיי היום יום – הבגדים שאנו לובשים, התסרוקות שלנו ואפילו האופן שבו אנו מבלים, מדברים והדעות שאנו מביעים – אלה הן דרכים שבהן אנו משווקים את עצמנו, את הדימוי שלנו. ולכן כאשר אנו חושבים על שיווק כדאי להרחיב את האופקים שלנו כי מכל מסע שיווקי אנו יכולים ללמוד ולהסיק גם מסקנות אישיות ופרטיות.

 חשיבותה של התקשורת בתחום השיווק

אחד האלמנטים החשובים בשיווק הוא, כמו בכל יחסי אנוש – תקשורת. בתחום זה תקשורת פירושו כיצד להעביר את המסר של המותג שאנו מעונינים לשווק לקהל היעד. זה יכול להיות באמצעות סיסמאות, לבוש, פריטים ייחודיים, תערוכות, פרסומות בעיתון וברדיו, ואם מדובר על שיווק אישי פירושו האופן שבו אנו מציגים את עצמנו באתרי היכרויות, הדברים שאנו אומרים על עצמנו, התמונה שאנו מציגים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי מאחורי שיווק מוצלח צריך לעמוד גם מותג מוצלח. אלמנט נוסף שחשוב כאשר אנו רוצים לקדם מוצר הוא לנהל עבורו יחסי ציבור. מטרתם של יחסי הציבור היא להטמיע בקרבנו את תחושת ההיכרות עם המותג, את החדרתו לתודעה שלנו, את השכנוע שלנו באיכויות שלו. הם מבטיחים גם כי כאשר נשמע פרסומת לגבי המותג תהיה לנו תחושה שאנו כבר מכירים.

 חשיבותו של המיתוג

לעתים אנו נרצה לשווק מוצר בתקופה מיוחדת. כך למשל בחנוכה נרצה לשווק את הסופגניות של המאפיה המיוחדת שלנו, בסוף החורף נרצה לשווק את מכירות סוף העונה וכן הלאה. כך שיש תקופות שבהן אנו עוסקים בשיווק בצורה אינטנסיבית ובוטה יותר מאשר בתקופות אחרות. אך חשוב לזכור כי כדי שכל האלמנטים האלה יעבדו בצורה יעילה עלינו ליצור מיתוג למוצר שאנו רוצים לשווק. בין אם מדובר במשקה קל, במפלגה פוליטית או באדם פרטי, חשוב שנדע כיצד למתג אותם, וכך אפילו רעיון, גישה או השקפת עולם הופכים לישות כמעט מציאותיות. אנו נרגיש כי למשקה יש אופי, למפלגה יש אישיות ולסופגניות יש תפיסת עולם. כאשר המטרה הבסיסית היא כי היחס שלנו אל המותג יהיה יחס חיובי. כחלק מן המיתוג אנו יכולים לראות בקבוק משקה בצבע אדום ולזהות אותו עם משקה מסוים גם אם לא נקבו בשמו. פירושו של דבר כי השיווק של המוצר כבר תפס תאוצה כמעט עצמאית בתודעה של הקונים הפוטנציאלים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post