שוק ההון ביטוח וחיסכון | ביטוח | תקנות ניירות ערך – ביטוח שוק ההון

שוק ההון ביטוח וחיסכון | ביטוח | תקנות ניירות ערך – ביטוח שוק ההון

אגף ביטוח שוק ההון פועל במסגרת של משרד האוצר בישראל, אגף זה אחראי להסדרה ולפיקוח בתחומים של שירותים פיננסיים במדינת ישראל ובמיוחד בשירותים עבור שוק הפנסיה, הביטוח, קופות הגמל והחיסכון.

בפיקוח האגף של ביטוח שוק ההון ישנם גופים פיננסיים כמו חברות לניהול קרנות פנסיה, חברות ביטוח, חברות עבור ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות.

 

האגף של ביטוח שוק ההון נועד בכדי להבטיח את הביטחון הפיננסי של צרכני השירותים הפיננסיים במדינת ישראל. הדבר מתבצע על ידי שמירה על יציבות המוסדות בכדי שיעמדו בהתחייבויות שלהם ובשמירה על יציבות המערכת הפיננסית כולה.

אגף זה מפקח על כל העסקים של הביטוח שנעשים בישראל.

הפעולות המפוקחות הם רישוי חברות, פיקוח על יציבות החברות, ופיקוח על תוכניות של ביטוח, כל זאת כאשר ענפי הביטוח העיקרים הם ביטוח פנסיוני וביטוח כללי.

אגף ביטוח שוק ההון פועל להגברה של המודעות הציבורית עבור מוצרים פיננסיים קיימים ולשקיפות של הגורמים הפועלים בתחום הביטוח, הפנסיה, החיסכון וקופות הגמל.

כמו כן אגף זה עוסק בקביעת מדיניות העידוד לחיסכון והתאמה לצורכי המשק הלאומי והציבור.

אגף ביטוח שוק ההון עוסק גם באחריות של ייזום שינויים בכל המבנה המוסדי של שוק ההון בישראל, ישנו שיתוף פעולה עם האגפים השונים במשרד האוצר וכן רשויות נוספות כמו הבורסה לניירות ערך, בנק ישראל, רשות ניירות ערך ועוד.

 

ביטוח שוק ההון הוא כאמור ביטוח שגורם לסדר ולפיקוח בתחומים רבים.

הביטוח כולל ביטוח חיים, ביטוח פנסיוני, ביטוח כללי, כלל עסקי הביטוח אשר נעשים בארץ או שישנה השפעה על פעילות כלכלית בישראל.

חיסכון- שזה עיצוב מדיניות, עידוד חיסכון והתאמה עבור צרכי המשק הלאומי.

שוק ההון- זהו ייזום שינויים במבנה המוסדי של שוק ההון בעיקר על ידי חקיקה.

 

אגף ביטוח שוק ההון מעניק פיקוח ישיר ומעורבות בתנאי ביטוח, הפיקוח הישיר הוא על גופים פיננסיים כמו: חברות ביטוח שונות, סוכנויות לביטוח, וסוכני ביטוח.

חברות של ניהול קרנות פנסיה שונות.

גופים אשר נותנים שירותי מטבע, בנקים, וחברות שמנהלות קופות גמל וקרנות השתלמות.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these