סביבה נקייה | חזון הקיימות | שמירה על כדור הארץ – קיימות סביבה

סביבה נקייה | חזון הקיימות | שמירה על כדור הארץ – קיימות סביבה 

 

קיימות וסביבה זוהי למעשה מערכת בת קימה שמסוגלת להתקיים לאורך זמן.

מערכות אקולוגיות בריאות יכולות להיות טובות עבור בני האדם כאשר יודעים שיש פוטנציאל שהוא עבור חיי רווחה מבחינה כלכלית חברתית וסביבתית.

 

אין ספק שמערכות אקולוגיות שהם בריאות יכולות להעניק לאדם דברים שהם חיוניים לצורך מחייה.

החיים אשר מנהלים בני האדם יוצרים הרס במערכות האקולוגיות הקיימות. בכדי שיהיה אפשרות למזער את הנזקים ככל האפשר ולשמור על ערכים של קיימות וסביבה.

יש אפשרות לפעול בשתי דרכים והם ניהול סביבתי, וניהול הצריכה האנושית.

 

העקרונות של קיימות וסביבה הם תמיד סובבות סביב ההשפעות הסביבתיות, הכלכליות, והחברתיות.

כאשר יש ניהול סביבתי נכון שעוסק במאגרי מים, אוקיינוסים, ואטמוספרה אזי יש אפשרות לנסות להפחית את הזיהום הסביבתי אשר גורם לו האדם.

למעשה הבעיה העיקרית זה שבכדי שהניהול בדרך זו יתבצע אזי יש צורך בשרשרת ארוכה של שינויים רבים אשר קשורים גם במה שנוגע בהרגלי האכילה של האדם.

זיהומים של מאגרי מים מתוקים, וכן זיהום האוויר אשר גורם להגדלה בחור האוזון, וכן עוד דברים רבים אשר פוגעים במערכות הביולוגיות וללא ההתנהלות לפי העקרונות של קיימות וסביבה, לא תהיה אפשרות למזער את הנזק הנגרם.

 

ישנם גם צדדים של היבטים כלכליים עבור קיימות וסביבה

הרגלי הצריכה של האדם גורמים לכך שיהיה הרס של המשאבים הטבעיים החשובים ואכן יש לכך השפעה על ההתנהלות הכלכלית העולמית. אוכלוסיית העולם הולכת וגדלה משנה לשנה, והחיים דורשים שאיפה קדימה ואורח חיים מודרני, ועל כן זה הופך את כל הדברים.

תחום הקיימות וסביבה בעצם דואג לרסן את כל ההרגלים של הצריכה המערבית, וזה מעלה את רמת החיים במדינות מתפתחות ללא הגדלה של הנזקים הסביבתיים שכבר קיימים.

 

כאשר מתנהלים לפי העקרונות של קיימות וסביבה אזי אין ספק שזה עוזר להעלות את רמת החיים ולהתנהל באופן שהוא יותר טוב ונכון, החיים הופכים להיות טובים גם עבורנו וגם עבור דור העתיד.

ככל שאנו נשמור על אורח חיים בריא יותר, כך נשמור גם על המערכות הסביבתיות שהם נצרכות מאד וחיוניות עבורנו.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these