מטבח מודרני – הגדרה המשתנה לפי התקופה

 

הגדרות של דברים הנן חמקמקות ונתונות לשינויים בהתאם לתקופה וזמן. כך למשל עם מטבח מודרני. מהו למעשה מטבח מודרני? הרי כל תקופה הסגנון משתנה ומה שנחשב מטבח מודרני אתמול ייחשב מחר מיושן וארכאי. כאשר נכנסים היום לבתים משנות השישים ניתן לראות כי המטבחים בהם בנויים בצורה שלא נראה היום. גם בעיצוב הארונות במטבח, עיצוב המבנה שלו והצבעים שנבחרו בזמנו. יתרה מכך, גם מטבחים שנחשבו מודרניים לפני עשר וחמש עשרה שנים, יראו היום כמו "חדשות האתמול" ויחשבו פחות יפים. עם זאת, במקביל לזה שיש מטבחים שנתפסים כמיושנים, יש נטייה היום לחזור לעצב דברים כמו פעם וכך נוצר מצב אבסורדי לפיו מטבח מודרני הוא דווקא המטבח המיושן.

כך למשל ניתן לראות בעיצוב החוזר של בתים עם תקרות גבוהות ושימוש ברצפות מעוצבות עם עיטורים שונים. וכך חיפוש המטבח המודרני הופך להיות מורכב יותר משום מצד אחת רוצים לבחור מטבח שישמש לשנים רבות והעיצוב והמראה שלו לא ימאסו, אבל במקביל, המודרניות היא אופנה חולפת ומה שנחשב מודרני היום, יחשב מחר למיושן וסתמי.

לפיכך, כאשר בוחרים מטבח, יש לבחור עיצוב נקי ונעים כך שהוא יהיה עיצוב אשר ייחשב יפה ולא מאוס גם אם לכאורה לא יעמוד בשורה הראשונה של הגדרת מטבח מודרני בתקופה מסוימת. החלפת מטבח היא משימה יקרה מאוד ומתישה משום שמדובר על החלפת פונקציה תשתיתית בבית ויצירת אבק, רעש וקושי בהתנהלות יום יומית של דיירי הבית. בנוסף, מדובר על פעולה יקרה מאוד אשר אין כל הצדקה לבצע אותה כל כמה שנים רק משום שצו האופנה לענייני מטבחים השתנה.

ולכן בחירת עיצוב המטבח צריכה להיות תוך ראייה חכמה של בחינתו לשימוש לאורך זמן ומתן עדיפות משמעותית להיותו נוח לשימוש, יעיל, בעל ניצול נכון של מקומות אחסון ולאו דווקא לשים דגש על היותו מודרני יותר או פחות. ישנה המלצה להשתמש בדרך כלל בצבעים בהירים אשר משתלבים באופן הרמוני עם שאר הבית ולכן מטבח בצבע שמנת או לבן יהיה מומלץ יותר מאשר מטבח נועז עם צבעים של כחול או ורוד.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these