מוזיאון המדע | מוזיאון לאמנות | כרטיס כניסה למוזיאון – מוזיאון

מוזיאון המדע | מוזיאון לאמנות | כרטיס כניסה למוזיאון – מוזיאון

מוזיאונים לילדים הפכו למוסד מוכר ופופולרי בשנים האחרונות בארץ. כפי שמבוגרים הינם צרכני תרבות ואמנות ומחפשים בילויים לשעות הפנאי, כך גם עולמם של הילדים. הם נהנים מפעילויות וידע שנפתחים בפניהם ומתאימים בדיוק לגילם ויכולים להעשיר אותם ולמלא להם את שעות הפנאי. רבים מהבילויים במוזיאון לילדים בארץ הופכים לאטרקצייה משפחתית כאשר כל המשפלה נהנית מהטיול למוזיאון ומסיירת בו יחדיו כאשר כל אחד מבני המשפחה עשוי להפיק תועלת מהסיור במוזיאון בהתאם לגילו. ויחד הם זוכים לבילוי איכותי יחדיו בשעות הפנאי.

קיימים מספר מוזיאונים לילדים ברחבי הארץ כשהגדולים שביניהם, מוזיאון חיפה- המדעטק ומוזיאון הילדים בחולון מציבים תכנית איכותית לילדים המתחלפת ומאפשרת לילדים בכל הארץ להגיע ולהנות מידע בתחומים שונים ומרתקים ומהסברים בגובה העיניים באופן חוויתי ויזואלי שקל לכל גיל להתחבר אליו. קיימים גם מסלולים ותכניות העשרה המכוונים לגילאים מסויימים בתחומי דעת מסויימים.

מסגרות חינוך רבות כגנים ובתי ספר מארגנים סיורים מודרכים במוזיאון לילדים כחלק מהפעילות השנתית שלהם מחוץ למסגרת הרגילה. כך, יוצאים יחדיו קבוצה של גן או כתה יחד עם המורות והורים מלווים ונהנים יחדיו מסיור במוזיאון והדרכה צמודה, מפעילות אישית לקבוצה וכך נחשפים כל הילדים למוזיאון, גם אלו שאינם פוקדים מוזיאונים כבילוי בשעות הפנאי עם הוריהם. מכיוון שמשרד החינוך מכיר בחשיבותו של ביקור ילדים במוזיאון וחשיפתם לאמנות וצרבות מקומית ובינלאומית הוא מייצר הזדמנויות שוות לכל ילד במערכת החינוך להחשף למוזיאונים בארץ. ילדים נהנים מחוויות חדשות, הם סקרנים ואוהבים לחקור, לבדוק ולתת משמעויות משלהם לדברים חדשים. הסיור במוזיאון מאפשר להם בדיוק את כל אותם הדברים הללו ונותן להם הזדמנות לחוות הקניית ידע בצורה שונה לחלוטין מזו שהם רגילים אליה במערכת החינוך הרגילה. כאשר הקנית ידע חובר לחוויה ויזואלית כפי שזו מצוייה ברובה במוזיאונים, הלמידה הינה אפקטיבית יותר ומניבה תוצאות יוצאות דופן אצל ילדים רבים.

אם כן, מוזיאון לילדים , כמו גם ביקור במוזיאונים בכלל במסגרת משפחתית או במסגרת הגן או בית הספר הינה חשובה ואפקטיבית לא רק לשם רכישת ידע בתחומים חדשים ומגוונים אלא גם בכדי לייצר אצל הילדים הרכים חוויה חיובית בתחום האמנות, המדע והתרבות.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these