מוזיאון – בילוי תרבותי ומשפחתי

 

בילוי במוזיאון עלול להיתפס על ידי אנשים רבים כבילוי משעמם ולא מעשיר והם עשויים להירתע מביקור בו ולהעדיף ללכת להופעה, לבקר בקניון או אפילו ללכת לשחק באולינג. עם זאת, החוכמה של גוף השיווק של המוזיאון היא לדעת לשווק אותו כמקום מעניין החושף את המבקרים אליו ליצירות שונות ומעניינות אשר לא תהיה להם הזדמנות לראות במקום אחר. כמו כן צוות השיווק צריך לדעת לשים דגש עם התערוכות אשר מכוונות לקהל הרחב ויכולות למשוך יותר אנשים ובסידור המוזיאון למקם חלק מהתערוכות ממש בכניסה למוזיאון וחלק במקומות אשר יחייבו את האנשים לבקר בהיכלים נוספים בו בדרך לתערוכה המדוברת.

הקושי הוא להצליח לשווק את יצירות האומנות והאלמנטים המרתקים שיש בהיסטוריה ואומנות לאנשים שפחות מתחברים לנושאים אלו. מעבר לעושר התרבותי שמעניק המוזיאון למבקריו יש בכך הזדמנות לבילוי משפחתי מעשיר. כך בני המשפחה הולכים יחדיו ועוברים מיצירה ליצירה, מתבוננים בה מספר דקות ויכולים לנהל דיון מעשיר על היצירה, אלו אסוציאציות היא מעלה בכל אחד, מה היא מזכירה לו, האם יפה ומעניינת בעיניו או סתמית וכך להוסיף נושאים המקשרים בין בני המשפחה המעשירים את השיח והקשר. כאשר מדובר בבילוי עם ילדים קטנים, יש להקפיד לקחת אותם למוזיאונים אשר שמים דגש על פעילויות לילדים וכך ניתן לחבר את הילדים ליצירות אומנות באמצעות הפעלות שונות או הצגות שמתקיימות במוזיאון. באופן זה הילדים מתרגלים לכך שבמוזיאון יש פעילויות שהם אוהבים ונעים להם לבלות שם וכך יבקשו לחזור בשנית בעתיד.

אפשרות נוספת לבילוי משפחתי במסגרת ביקור במוזיאון היא ביקור במוזיאונים עם תערוכות מוזרות ומיוחדות כמו למשל תערוכה של ההיסטוריה של בגדי אופנה. אם מדובר בבנות נוער אשר עסוקות בעיקר בביגוד ונראות, אפשר ללמד אותן היסטוריה דרך ביגוד ואופנה שהייתה לאורך השנים. ילדים אשר מתעניינים בעיקר בטבע וחלל אפשר לקחת למוזיאונים המתמחים בתחומים האלו וכך להפגיש אותם עם יצירות אמנות המדמות דינוזאורים, חיות פרא שונות וחלליות ולתת להם חוויה רב חושית לתחום שהוא אוהבים. יש להשקיע מחשבה ויצירתיות על מנת לגרום לבילוי המשפחתי להיות מעשיר ומפתח.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these