ליידי גאגא – אייקון בעולם המוסיקה

ליידי גאגא 

איך הפכה ליידי גאגא לאייקון בעולם המוסיקה? מה הייתה נקודת הפתיחה שלה ואיך היא התפתחה והשתנתה מאז ועד היום? המאמר ינסה לסקר את הקריירה שלה וההשפעה שלה בתוך עולם המוסיקה ומחוץ לו.

מי לא מכיר את השם "גאגא"? מדובר באחד השמות המוכרים והמדוברים ביותר בעולם המערבי. בין אם אתם אוהבים את המוסיקה שלה ובין אם לא, אתם מכירים ויודעים מיהי ליידי גאגא ואת ההשפעה שיש לה.

גאגא, שנולדה בשם סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמנוטה בשנת 1986, הפכה להיות אייקון בעולם המוסיקה ואף מחוץ לגבולות ענף המוסיקה. מדובר באמנית ופרפורמרית כישרונית במיוחד שתמיד מנסה לחצות גבולות, להתגרות ולעשות פרובוקציות, להיראות אחרת על השטיח האדום ולגרום לכולם לפעור פה. אבל זה מה שאנחנו אוהבים בה כל כך!

את השיר הראשון של ליידי גאגא כולנו מכירים – "פוקר פייס". כבר בתווים הראשונים של השיר היה ברור שיש כאן להיט מוסיקלי, חדש ומרענן! וכשראינו את גאגא לראשונה על המסך, לא היה ספק בכלל שהיא משהו חדש ומרענן בעולם המוסיקה.

אבל poker face היה רק טעימה על קצה המזלג. עם הזמן, ליידי גאגא נהייתה עוד יותר פרובוקטיבית, עם הלבוש המינימלי והרמיזות המיניות בקליפים של השירים שלה, שבמקרים מסוימים כבר לא היו רמיזות אלא סימנים ברורים לגמרי.

אם כן, עם כל קליפ חדש שיצא לערוצי המוסיקה בחו"ל, גאגא נעשתה יותר ויותר נחושה בדעתה ליצור מהומה, לנער את עולמנו ובעיקר לגרום לנו לרקוד (just dance"") ולאמץ אהבה חופשית!

מאז ועד היום, ליידי גאגא עברה תהליך אבולוציוני הדרגתי, כדי שאנחנו נוכל "לעכל" קצת יותר בקלות את כל מה שהיא מציגה לנו, בקליפים, בטקסטים של השירים שלה וגם על הבמה במהלך ההופעות.

אייקון אופנה פורץ דרך

יש שני דברים שאפשר לייחס לגאגא- אייקון מוסיקלי ואייקון אופנה. על אף (ואולי בעצם בגלל) העובדה שהיא לובשת בגדים ונעליים שאישה לא תוכל ללבוש ביומיום, היא נחשבת לאייקון אופנה. ליידי גאגא היא פורצת דרך בתחום האופנה עם התלבושות השערורייתיות שלה, כדוגמת שמלת נתחי הבשר שהיא לבשה לטקס פרסי הוידאו קליפ של MTV ב 2010.

ליברליות ללא גבולות

לסיום, חשוב להזכיר את ההשפעה של ליידי גאגא על הדורות הצעירים של היום. גאגא היא תומכת ידועה של קהילת הלהט"ב. ובכלל, גאגא מנסה לעזור לצעירים לצאת מהקליפה שלהם ולהיות מי שהם בלי פחד.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these