ילד פעיל הוא ילד מאושר -פעילויות לילדים

אחד הדברים שחוזרים על עצמם בכל שבת הם אילו פעילויות לילדים מומלצת ואילו  פעילויות לילדים נוכל לעשות השבת עם משפחתנו. בכל פעם אני מרגישה שיש צורך להמציא את הגלגל ולחדש  פעילויות לילדים וזאת מכיוון שהעולם היום אינו עומד במקום ואפילו לא לרגע, והילדים שלנו גדלים בקצב שונה לגמרי מהקצב בו אנו גדלנו בו.

אם בעבר היה מספיק לנו לנסוע לקמפינג להקים אוהל ולשחק על החוף שבוע שלם עם כף ודלי, היום אי אפשר לעשות זאת פשוט כיוון שהילדים של היום יאבדו עניין. אם אין משהו פעיל ואקטיבי שמשתנה בכל דקה ובטח משבת אחת לשבת השניה,  פעילויות לילדים סטטיות נחשבות למשעממות ודינן מוות.

 

אם כך, האם נכון הדבר ש פעילויות לילדים חייבות להיות מומצאות בכל פעם מחדש, להתחדש ולהתעדכן בכל רגע והאם לא די במשחקים הפשוטים ומשחקי השגרה הטובים והמוכרים לנו? מדוע חייבים אטרקציות בכדי להפעיל ילדים והאם זהו העתיד הצפוי לנו כהורים לנוע בכל יום בין  פעילויות לילדים כאלה ואחרות על מנת להנעים את זמננו הפנוי כמשפחה?

 

אם כן, יש כאלה שיגידו כי אין בפעילויות לילדים צורך כלל ועיקר. ילדים אינם זקוקים להפעלות בכדי להנות ולהפך, פעילויות לילדים שמתוכננות במסגרות של מבוגרים רק מקבעות אותם ומכתיבות להם את יכולותיהם, יש לעשות ההיפך הגמור ולתת להם זמן חופשי מבלי להפעיל, כך ילדים יוכלו לפתח את הדמיון ואת המשחק והיכולות החברתיות שלהם ללא מסגרת בצורה חופשית ואמיתית. אנחנו המבוגרים צריכים למעשה לקחת צעד אחורה, להתרווח ולהנות מחופש הפעולה שלהם מבלי להתערב. ניתן לתווך להם במיוחד בגילאים הצעירים את האפשרויות אך לא לתת להם פעילות מוכנה, הם יגיעו לכך בכוחות עצמם וזה מה שיפתח אותם ויהפוך אותם מילדים פועלים במסגרת לילדים יצירתיים שמסוגלים לברוא פעילויות בעצמם.

 

כמובן שיהיו כאלו שיסתרו את הגישה הזו ויגידו שזמן איכות משפחתי הוא דבר חשוב ויש לדאוג לפעילויות לילדים שכוללות גם את ההורים ולבצע יחד אתם פעילויות לילדים אלו, מה שיתרום לחיזוק ההווי המשפחתי ולקשרים בין בני המשפחה.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these