הרמוניה של עיר וכפר -מטבח כפרי מודרני

מאז שאני ילדה אני זוכרת את עצמי יושבת במטבח כפרי מודרני של אמי, יושבת על השיש ומתבוננת בה מבשלת עיני לא משו ממנה, מתנועות הידיים הבטוחות שרוקחות בסירים, מאדי הבישול החמים שעולים מן הסירים ומכסים את שמשת חלון המטבח. ומן הריחות הנפלאים של המאפים הנאפים בתנור.

 

אלו זכרונות הילדות שיש לי מהמטבח כפרי מודרני של אמי שהיה מעוצב בניחוח כפרי ומקסים אך לא מיושן מדי, בדיוק לטעמי. כנראה שכיוון שגדלתי על ברכי המטבח של אמא, משהו מכל אותם הניחוחות של הבישולים דבקו בי והפכתי בבגרותי להיות מבשלת נפלאה כמעט כמותה.

 

כיום אני עוסקת בבישול, זהו המקצוע אותו בחרתי לי לחיים ואני נהנית מכל רגע. לבשל להנאתי במטבח כפרי מודרני עם נגיעות שמזכירות לא במעט את אותו מטבח כפרי מודרני בו גדלתי,אך גם עם ניחוח חדש ומעוצב שלי.

 

לא אחת אני מעבירה סדנאות בישול, ואורחים רבים פוקדים את מטבחי ובאים לשמוע ממני את רזי הבישול שלי.

 

רבים מהאורחים מתרשמים מעיצוב המטבח שלי וטוענים שכזה מטבח כפרי מודרני לא ראו עוד. ואני חושבת לי בליבי ולעתים גם מציינת בפניהם שזה לא רק העיצוב שעושה את המטבח , אלא גם הבישולים עצמם, הרחיות, הטעמים ואדי הבישול אלו נותנים חיות למטבח והופכים אותו למה שהוא.

ולב המטבח כפרי מודרני שלי הוא אני עם ניחוחות של אמא.

 

כיום כשאני כבר אמא בעצמי ומבשלת במטבח ממש כמו אמא שלי , אני מתרגשת כשבני הקטן עוקב אחרי במטבח ומתבונן אחר תנועות הבישול שלי ממש כפי שאני עשיתי כשאמי רקחה בסירים.

 

אני שואלת אותו אם הוא רוצה לבשל אתי, והוא מיד נענה ואני מרימה אותו למעלה והוא יושב על השיש, קטן וסקרן ממש כפי שהייתי בעצמי וחוקר את התנועות שלי ואת הריחות שעולים מן התנור, הוא עוקב אחרי כל פעולה שאני עושה במטבח כפרי מודרני שלי ושלו ושואל אותי אם הוא יכול לזרות מעט מלח ולהוסיף את העלים הירוקים שקצצתי.

 

מי יודע אולי יום אחד גם הוא יהנה מהבישול כפי שאני נהנית ממנו וכפי שאמי נהנתה ממנו.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these