הדבר הכי חשוב בבית -מקרר

החיים אצלנו בבית נסובים סביב האוכל. כל בני המשפחה נפגשים יחד סביב השולחן לאורחות משפחתיות, בוקר צהריים וכמובן גם בערב. אנו משפחה שאוהבת לאכול, הרבה ובריא.

 

אנחנו מקפידים לקנות מזונות איכותיים ובריאים ובעיקר הכי קרובים לטבע שרק אפשר. כך למשל אנו קונים בכל שבוע שלל ירקות ופירות מכל התוצרת של אותו השבוע של החקלאי הקרוב לביתנו. והוא מביא אלינו ארגז ירקות וארגז פירות מלא בכל טוב.

 

כאשר אני מקבלת את הירקות והפירות אני ממינת ומכניסה למקרר את אלו שזקוקים לשמירה במקררים ומניחה בסלסלות מתאימות את אלו שעדיף להם להישאר מחוץ למקרר.

 

לפני שאני מכניסה ירקות ופירות למקררים, אני דואגת לבדוק שהם טריים ושלמים, כי הרי תפוח רקוב אחד במקרר עלול להזיק ליתר הפירות ששמורים עימו.

חשוב גם להקפיד על הטמפרטורה הנכונה של המקררים בבית שתתאים בדיוק ולא תקפיא את המצרכים. שמירה על טמפרטורה נכונה וניקיון המקררים ישמור לאורך זמן על המזונות שאנוט שומרים במקרר.

 

מכיוון שאנו בית שצורך לא מעט מזון, יש לנו שני מקררים. מקרר מרכזי וגדול במטבח ועוד שני מקררים קטנים יותר, האחד במזווה בו אנו שומרים חלק מהירקות והפירות הגדולים, למשל אבטיח יכול לתפוס מדף שלם במקרר. ועוד מקרר אחד שהפך למקרר לשתיה, בירות, וכמובן שימוש במקפיא שלו לצורך כל אותן מזונות בהקפאה.

 

השימוש הרב במקררים בבית, מאפשר לי לתכנן לאורך זמן את הקניות שלי ולאחסן אותם במקררים בצורה כזו שתהיה זמינה ותאפשר גישה לכל דבר מבלי לדאוג וליזכור להכניס לקירור.

 

כך גם כשמגיעים אורחים, דבר שקורה לא מעט אצלנו, המקררים תמיד מלאים בכל טוב והמזונות נשמרים בהם בצורה הטובה ביותר לאורך זמן.

 

שוב להקפיד על ניקיון המקררים ועל שמירתם אטומים כדי שלא יצברו לחות ורטיבות שתזיק למזונות הנשמרים בהם. לא אחת אני מוצאת עצמי מבקשת ומסבירה לילדים בבית לא להשאיר את דלתות המקררים פתוחות זמן רב מדי, בעיקר בימי הקיץ החמים.

 

למרות שאין כמו לפתוח את המקרר ולהנות ממשב קירי ונעים כשחם בחוץ, הדבר עלול להזיק לשמירת המזון במקרר, ולכן יש להקפיד על סגירתו הרמטית.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these