ביטוח זירות מסחר | סחר בבורסה | תאונות רכב עבודה – ביטוח סחר

ביטוח זירות מסחר | סחר בבורסה | תאונות רכב עבודה – ביטוח סחר

ביטוח סחר הינו ביטוח המגן על אותם עובדים העוסקים בסחר כלי רכב, אנשים אשר במסגרת תפקידם המקצועי נוהגים או מפעילים כלי רכב שאינם כלי רכב פרטיים שלהם ומטרת השימוש בהם כרוכה במקצוע ובעבודתם המסחרית.

עובדים אשר מתוקף תפקידם צריכים לנהוג בכלי רכב מסחריים מסוגים שונים לצורכי הסעות, הובלות שונות, או עבודה ישירה עם כלי רכב, למשל במוסכים ובתי עסק הנותנים שירות לכלי רכב פרטיים או מסחריים. אותם עובדים נוהגים בכלי רכב שאינם בבעלותם ועל כן הביטוחים הרגילים של הרכב אינם חלים עליהם ואינם מגינים עליהם במקרה של פגיעה ברכוש, ברכב, תאונה או פגיעה גופנית. ביטוח סחר מכסה את התסריטים האפשרייםוהסיכונים הכרוכים בעבודה מסחרית עם כלי רכב.

כלי רכב באופן טבעי עלולים להיות מסוכנים לנוהג בהם או לאחרים המצויים בסביבתו. כלי רכב מסחריים שמסיעים אנשים או סחורה עלולים אף הם להיות פצצה מתקתקת כשהם נמצאים שעות בכבישים, בדרכי עפר ובדרך לא דרך ונושאים משאות כבדים. שעות ארוכות של נהיגה, בעיקר בשעות הלילה המאוחרות או הבוקר המוקדמות עלולים להוות גורם מסכן. ביטוח סחר מכסה את התסריטים הלא נעימים והבלתי צפויים שעלולים להיות חלק מחייו של העובד בסחר כלי רכב. על כן הוא חייב להיות מבוטח ומוגן מפניהם. זהו תפקידו של ביטוח סחר, לתת לו הגנה מכל אותם גורמים המהווים סיכון לו ולסביבה.

ביטוח סחר יגן על המבוטח גם מפני נזקי רכוש העלולים להיגרם כתוצאה מפגיעה ברכב עצמו או מפגיעת הרכב ברכוש הסביבה או מפגיעה של סחורה אותה נושא הרכב. האחריות על הנוהג ברכב או המפעיל את כלי הרכב גדולה, והוא נדרש להיות מפוקח ובעל יכולת שליטה ברכב ובגורמים הסביבתיים, להישמע לתמרורים, ולחוקי התנועה או לחוקי רכיבה בשטח. אך לא אחת ישנם גורמים שאינם צפויים ואינם חלק משגרת העבודה ומול אותם גורמים לא צפויים המסכנים אותו הוא צריך הגנה. את ההגנה הזו יספק לו במלואו ביטוח סחר.

על כל עובד או בעל עסק הקשור למסחר ברכב לוודא כי עובדיו הבאים במגע ישיר עם כלי הרכב מבוטחים בביטוח סחר, וכך יוכל להמשיך את עבודתו ועבודת העובדים שלו מבלי להיות חרד לתביעה אפשרית או נזקים כלכליים שעלולים להיגרם לא אחת מתאונות או פגיעות ברכוש או בגוף של עובדיו הנוהגים ברכבי העסק.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these