ביטוחים | אחריות מקצועית | ביטוח אחריות מקצועית – ביטוח מקצועי

ביטוח מקצועי

 

אם אתה בעל מקצוע הנמצא במסגרת מקצועך בקשר ישיר עם לקוחות, אתה בוודאי יודע שלקוחות יכולים להיות הפכפכים ביותר. אתה, כנותן שירותים וכספק, סופג בעל כרחך את מצב הרוח שלהם. במקרה טוב, הם במצב רוח טוב. במקרה רע – אתה עלול למצוא את עצמך בסאגה משפטית לאחר שיאשימו אותך ברשלנות מקצועית. לשם כך, כדאי מאוד שתרכוש פוליסת ביטוח מקצועי.

מיהם בעלי המקצועות שכדאי שירכשו ביטוח מקצועי?

כמעט כל בעלי המקצוע. בטח שכל בעלי המקצוע הנמצאים בקשר ישיר עם לקוחות. בין אם מדובר בעורכי דין, במהנדסים, ברואי חשבון, בטכנאי חשמל ואפילו בקוסמטיקאיות. פוליסת ביטוח מקצועי תעניק לכל אלה שקט נפשי ותחושת ביטחון שעל פיה גם אם יחליט אחד מהלקוחות לתבוע אותם – יהיה לכך כיסוי ביטוחי.

מה מעניק ביטוח מקצועי?

ביטוח מקצועי מעניק לבעלי המקצוע כיסוי של הוצאות המשפט, שבו ייאלצו להגן על עצמם בתביעות נזיקין שיוגשו על ידי צד שלישי בטענה לרשלנות מקצועית. כיסוי זה ניתן בדרך כלל רק אם המבוטח, שקיבל לידיו את כתב התביעה, מוודא מראש ובכתב עם חברת הביטוח שהיא נותנת אישור לכיסוי הביטוחי של הוצאות המשפט. הימנעות מתיאום מראש עלולה לגרור אחריה שלילת הזכות לכיסוי הביטוחי החשוב הזה.

ביטוח מקצועי מעניק לבעל המקצוע הגנה הן ביחס לתביעות שמוגשות במשך תקופת הביטוח והן בתביעות המוגשות לאחר תקופת הביטוח, אך מתייחסות למקרי ביטוח שאירעו במהלך תקופת הביטוח. ביטוח מקצועי מעניק גם כיסוי ביטוחי רטרואקטיבי לבעל המקצוע. משמעות הדבר היא שאם הוגשה נגדו במהלך תקופת הביטוח תביעה על רשלנות מקצועית ביחס למקרה שאירע עוד לפני תקופת הביטוח, אך המקרה לא היה ידוע לו בזמן שבו רכש פוליסת ביטוח מקצועי – הוא זכאי לכיסוי ביטוחי.

חשוב מאוד לזכור שביטוח מקצועי יכול לכלול גם סייגים שמחריגים מקרים מסוימים מן האחריות הביטוחית. כך, למשל, במקרה של נזקים שייגרמו בעקבות פעולה בזדון של בעל המקצוע ישללו מבעל המקצוע הזכויות של הכיסוי הביטוחי. במקרה כזה, ייאלץ להתמודד בעצמו עם תביעות נזיקין שיוגשו נגדו על ידי צד שלישי.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these